Foto:Michael Philipp

‘Grenzeloos’ (Dandoula Tala): Wereldmuziek door trio JMO – AFGELAST –

De band JMO  is een internationaal trio dat bestaat uit Jan Galega Brönnimann (Zwitserland), Moussa Cissokho (Senegal) en Omri Hason (Israël).

Galega Brönnimann is een internationaal gelauwerde saxofoon- en klarinetspeler. Cissokho speelde al op jonge leeftijd de kora, een 22-snarige harp. Hason begon op zijn 10e met het spelen van slagwerk en ontwikkelde geleidelijk een voorliefde voor handdrums en Indiase en Iraanse ritmes.

Het trio dat  in november 2018 – onder de naam Trio Moussa Cissokho – een mooi optreden verzorgde in de Buiksloterkerk speelt vandaag muziek van hun laatste album Dandoula Tala. Dat betekent ‘grenzeloos’ in Mandinka, een taal die wordt gesproken in Gambia, Mali en Senegal. De composities van het trio overschrijden muzikale grenzen door een unieke mix van traditionele en moderne klanken uit Afrika, het Midden-Oosten en Europa.

De muziek van JMO zorgt door het virtuoos gebruik van bijzondere instrumenten, melodieën en ritmes voor een verrassende ervaring. De liederen gaan over vrijheid, nostalgie, geheimen van de natuur en ervaringen met grenscontroles in Europa.

Het concert begint om 20.00 uur. De kerk is open vanaf 19.15 uur. NB Wees in verband met corona-maatregelen tijdig aanwezig.

Bekijk hier de trailer

– DEZE VOORSTELLING IS AFGELAST –

25 oktober 2020 om 20:00

Entree ( Inclusief koffie en thee ):
Kaarten zijn te koop Koop kaarten