Foto: Jean van Lingen

Het Ministerie van Onverrichter zake speelt Het laatste koekje (3+) – AFGELAST

Victor en Thorsten wonen samen in een huis. Ze houden van mooie spulletjes en ze houden van elkaar. In het overvolle kamertje rommelen ze met stoelen, theeserviezen en kopjes. In een hoek staat een koektrommel op een lange stok…..

Heel de dag zijn ze druk. Druk met het tellen en schoonmaken van hun spulletjes. Ze hebben het niet over koekjes. Ze denken niet aan koekjes en ze dromen al helemaal niet over koekjes! Maar als de koektrommel dan toch opengaat, hebben ze een probleem. Er is nog maar 1 koekje!

‘Het laatste koekje’ is een voorstelling over hoe vreemd volwassenen soms zijn en over koekjes. (Of nee, we hebben het niet over koekjes!). Er wordt  vrijwel zonder tekst gespeeld, maar met veel beweging, humor en muziek.

Theatergezelschap Het Ministerie van Onverrichter Zake uit Amsterdam werd in 2017 opgericht door Daniëlle Wagenaar en Niek van der Horst. Ze treden op in geheel Nederland en België. De vorige voorstelling Fatboys (6+) werd enthousiast ontvangen door pers en publiek.

In Het laatste koekje speelt Niek van der Horst de clowneske Thorsten en José Montoya de stoïcijnse Victor. De eindregie is van Danielle Wagenaar.

De voorstelling in de Buiksloterkerk begint om 11.00 uur en duurt 35 minuten. Aansluitend kunnen de kinderen samen zingen en spelen met de acteurs.

Bekijk hier de trailer

21 maart 2021 om 11:00

Entree ( Inclusief koffie, thee, limonade ):