Kamerorkest En Suite met soliste Ruña ‘t Hart – AFGELAST –

Kamerorkest En Suite werd in 1997 opgericht vanuit de Muziekschool in Amsterdam Noord. Het orkest heeft zich met een symfonische bezetting voor het vroeg-klassieke repertoire een mooie plaats verworven in het culturele leven van Noord.

En Suite brengt onder leiding van Mark Walter een gevarieerd en sfeervol programma. Deze dirigent, pianist, zanger en componist studeerde in 2016 af aan het Utrechts conservatorium.

Bij het vioolconcert in E klein van Felix Mendelssohn Bartholdy uit 1844 speelt violiste Ruña ’t Hart de vioolsolo. Ruña begon al op 2-jarige leeftijd met vioolspelen, bleek uitzonderlijk talentvol en voltooide in 2018 cum laude haar opleiding aan het Amsterdams conservatorium.

De ‘8 Russische Volksliedjes’ (1906)  van A. Liadov maken duidelijk dat deze Russische componist vooral putte uit de wereld van sprookjes en volksmuziek.

22 november 2020 om 15:30

Entree ( Inclusief koffie en thee ):