Foto’s: Ben Deiman en Juliette de Groot

Literair concert Kreutzersonate

door Vespucci & Friends met acteur/verteller Sieger Sloot

In de serie Vespucci & Friends presenteert het Vespucci Strijkkwartet nu haar 4e concert. Dit doet het kwartet samen met acteur Sieger Sloot en cellist Kalle de Bie.

Klassieke muziek en literatuur komen in deze voorstelling samen. Acteur Sieger Sloot leest fragmenten uit de beroemde novelle De Kreutzersonate (1889) van Lev Tolstoj. Een verhaal over haat, liefde en jaloezie en de kracht van kunst.

Dit wordt afgewisseld en doorweven met de Kreutzersonates van Ludwig van Beethoven en Leoš Janáček, uitgevoerd door het Vespucci Kwartet en cellist Kalle de Bie, naar het concept van concertdramaturg Roswitha Devrient.

Het Vespucci Kwartet bestaat uit Lisanne Soeterbroek (viool), Laura Oomens (viool), Stephanie Steiner (altviool), Douw Fonda (cello).

De voorstelling begint om 20.00 uur. De kerk is open vanaf 19.30. De voorstelling duurt (met pauze) tot 22.00.

25 maart 2023 om 20:00

Entree ( ):
€ 4,00 ( Stadspas groene stip )