Foto: Lisette Carlebur

Lunchconcert Victor Baena en Lisette Carlebur

Dit is het eerste concert in een serie, waarbij het orgel in het middelpunt staat.

Violiste Lisette Carlebur en de Spaanse organist Victor Manuel Baena de la Torre spelen sinds 2015 met veel succes als Duo Sonorous op tal van locaties in Nederland, Spanje en (inter)nationale festivals. ‘Sonorous’ (indrukwekkende diepe en volle klank) is een goede omschrijving van de bijzondere combinatie van kerkorgel en viool. Het duo speelt bestaande stukken van barok tot modern en eigen arrangementen.

Victor Baena begon zijn studie in Spanje, vervolgde die in in Amsterdam en Hamburg en behaalde belangrijke prijzen. Hij speelde op beroemde orgels in binnen- en buitenland, maar heeft een stevige basis in Amsterdam als organist van de Nieuwe Augustinuskerk in Amsterdam-Noord, de Mozes en Aäronkerk in het centrum en als orgelleraar op het orgel van de Buiksloterkerk.

Lisette Carlebur begon met vioolles op haar vijfde, werd al vroeg herkend als groot talent en kreeg vanaf haar dertiende talrijke prijzen. Zij speelde met vermaarde orkesten in binnen- en buitenland en vormt sinds januari 2021 ook een succesvol duo met de pianist Carlos Marín Rayo. Ze geeft onder andere les aan de Muziekschool van Amsterdam-Noord.

Het concert begint om 13.00 uur en duurt tot ca. 13.30. De kerk is open vanaf 12.30 uur. Het adres van de Buiksloterkerk is Buiksloterkerkpad 10, 1034 VZ Amsterdam.

Entree: gratis of zoveel als u zelf wilt betalen.

Na afloop is er gelegenheid om achter de coulissen van het orgel te kijken en – wie weet – zelf even de toetsen aan te raken!

Trailer Youtube

8 februari 2023 om 13:00