Draaiboek eigen programma’s


Opbouw, logistieke/technische ondersteuning en afbreken: beheerders
  • starttijd afhankelijk van afspraken met spelers
  • inschakelen hoofdschakelaar, evt regelen verwarming, deuren naar orgelzolder, licht.
  • inrichting, logistiek en techniek (licht/geluid) volgens afspraak.
    NB kussens kindervoorstellingen in  de kelder, geluidsboxen etc. in bijkeuken, microfoonstandaards in de meterkast, laptop en scanners in kast op de orgelzolder
  • opvang artiesten en testronde
  • klaarzetten laptop, ticketscanner, pinautomaat, koelkastje  
  • ondersteuning licht en geluid tijdens concert/voorstelling
  • nooduitgang openen
Voorbereiding: vrijwilligers voorstellingen en floormanager
  • start 1.5 uur voor aanvang, dus 9.30 (kindervoorstelling en 14.00 (concert)
  • openen bestuurderskast (direct naast de keukeningang), naambadges uit plastic doosje halen, sleutel pakken voor koelkast, voorraadkast bijkeuken.
    NB benodigdheden op karren en de 2 bovenliggende planken (zie de opschriften) .
  • controle toiletten (schoon en genoeg papier en handzeep).
    NB extra closetpapier instoppenkast herentoilet, handzeep in voorraadkast bijkeuken. Indien geen voorraad papier en handzeep meer, dan in de kelderkast.
  • BHV-er: testen AED, klaarzetten alarmtoeter en ontruimingskaart (in de voorraadkast), openen vluchtdeur.
  • dranken kindervoorstelling: koffie, thee, limonade. NB Koffie en thee serveren in ketels, limonade in karaf. NB Let bij stekkers voor de snoeren van de ketels op de juiste stopcontacten en kabels afplakken met Gaffertape. Bij kindervoorstellingen moeten de ketels achter de serveertafel staan (voor de veiligheid). 
  • dranken concerten etc.: koffie en thee als boven + wijn, bier en frisdrank (in koelkastje)     
  • eventueel consumptiebonnen (plastic doosje in bestuurderskast) en evt kassa gereedzetten voor verkoop aan de deur en vrijwillige bijdragen
  • infomateriaal (flyers, oproep om vriend te worden etc.) gereed leggen
  • evt. bloemetjes of kaarslantaarns plaatsen
  • prullenbakken (vuilniszakken in voorraadkast in de bijkeuken), evt. paraplubak, bakken voor afvoer glazen en kopjes (met theedoek eronder)
  • vuilnisbak buiten zetten voor degenen die in de pauze willen roken
  • spoelmachine aanzetten knop links, controleer of pijpje is bevestigd, dan afwasmiddel (bak onder aanrecht) toevoegen.
    NB Voorraad afwaspoeder in de kelder.  
  • half uur voor aanvang voordeur open zetten
Deur open (half uur voor aanvang): vrijwilligers voorstellingen en floormanager
  • ontvangst bezoekers
  • tickets scannen, evt. consumptiebonnen verkopen en evt tickets aan de deur (dan tickets afscheuren om verkoop bij te houden (tickets bij pinautomaat, reserverol voor bonnen pinautomaat in opbergkistje pinautomaat of in plastic doos in bestuurderskast).
  • bezoekers begeleiden/informeren
  • bij verkoop tickets aan de deur maximum aantal bezoekers goed bijhouden
  • bezoekers met rolstoel rollator binnenlaten via ingang bijkeuken
  • koffie en thee gratis serveren, koude dranken via consumptie volgens prijslijst
  • artiesten aankondigen
  • spoelmachine NIET laten draaien tijdens voorstelling.
  • kopjes en glazen NIET opruimen tijdens voorstelling*
  • muntgeld in kassa NIET tellen tijdens voorstelling
  • blikjes en wijnflessen NIET openen tijdens voorstelling
  • telefoons op vliegtuigstand
  • voorraad koude dranken zo nodig aanvullen
  • na afloop artiesten bedanken en bij concerten een bloemetje uitreiken
Foto’s en video-opnames maken: Silvère Dijt en Iris Heidebrink
  • na afloop beelden per wetransfer mailen aan Kiki Becker (Facebook pagina) en Ingela Susanna (website)
Opruimen na afloop: vrijwilligers voorstellingen en floormanager
  • pinautomaat afsluiten (eindrapport uitdraaien)
  • uitloggen laptop en opbergen + ticketscanner
  • koffie- en theekannen naar de keuken
  • vuile vaat naar de keuken
  • spoelmachine laten draaien: knop rechts indrukken.
  • ketels etc. wassen en drogen
    NB wordt het water in de keuken wordt niet warm? Dan de knop van de thermostaat onder de gootsteen een paar keer indrukken tot het bovenste lichtje brand.
  • schone vaat in de voorraadkast terugzetten
  • koelkastje uitruimen en aantal verbruikte blikjes bier, flessen wijn en blikjes fris noteren en met datum in de voorraadkast leggen
  • vuile thee- en vaatdoeken bij toerbeurt mee naar huis nemen om te wassen
  • vuilniszakken van de prullenbakken, lege flessen en papier/karton naar de ondergrondse afvalinzameling aan de straat brengen tot 22.00 uur. Mocht het later worden, dan wordt het de volgende dag gestort door een van de beheerders
  • stekkers van waterkokers uit het stopcontact halen
  • naambadges terugleggen in plastic doosje in bestuurderskast
  • voorraadkast en koelkast afsluiten en sleutel in de bestuurderskast terugleggen
  • nooduitgang afsluiten
Opruimen na afloop: opbouwers/sjouwers en beheerders
  • afbreken en opbergen zaalinrichting (podium, stoelen, achterdoek, buffettafels, statafels, banken en biertafels)
  • opbergen alle technische spullen
  • afsluiten deuren naar orgelzolder
  • afsluiten voordeur met balk
  • afsluiten bestuurderskast
  • alle lichten uit en hoofdschakelaar idem
  • buitenasbak binnen zetten en legen
Maandelijkse gezamenlijke maaltijd: loopt via Tineke Oost
  • borden, soepkommen,  bestek en pannen in de kelder
  • servetten in voorraadkast bijkeuken (reserve voorraad in kelder)