Foto: Claudine Grin

Buikvlinders (4+)

“..en ze leefden nog lang en gelukkig..”  Elk sprookje hoort zo te eindigen. Maar hoe doe je dat?

Buikvlinders is de nieuwste muziektheatervoorstelling van de Popfactory. Dobbe en Jade – de prins en prinses uit onze eerste productie Dobbe en de Draak – zijn inmiddels koning en koningin. Maar ‘lang en gelukkig’ was snel voorbij. Het koninklijk paar zit nog wel samen te lezen voor de haard, maar dat is meer een reden om elkaar niet meer te hoeven spreken.

Gelukkig krijgt koningin Jade een droom. Een mysterieuze gouden nachtvlinder vertelt haar om naar het Blauwe Bos te gaan. Daar ontmoet ze Albina, de witte kauw, die natuurlijk de oplossing heeft.

Buikvlinders is een echte familievoorstelling, een muzikale reis met een tijdloos thema. Lennaert Roos (muziek, tekst, zang en spel) neemt zijn publiek mee in een sprookjesachtige fantasiewereld met pakkende liedjes. Het is niet alleen een reis door verschillende muziekstijlen (tango, jazz, blues, klassiek, pop, R&B) maar ook door de verschillende stadia in de liefde die niet eerder in een sprookje werden beschreven. Lennaert wordt begeleid door Eline Verkuijl (piano, zang). De prachtige geprojecteerde prenten, die deze voorstelling aaneenrijgen, werden getekend door Jorg de Vos.

Lennaert Roos is een veelzijdig kunstenaar: theatermaker, componist, schrijver, zanger en ontwerper. In de afgelopen 10 jaar schreef hij 8 muziektheatervoorstellingen die zowel als solovoorstelling als met het Residentie orkest werden uitgevoerd.

Eline Verkuijl  begon op haar vijfde met pianospelen en studeert dit jaar af als singer-songwriter aan het Utrechts conservatorium. Naast het spelen van klassieke muziek heeft ze een passie voor zelfgeschreven nummers op het snijvlak van klassiek en pop.

Grafisch ontwerper Jorg de Vos werkt sinds 2006 mee aan de stripreeks Storm en doet vanaf 2014 ook de inkleuringen voor de Kronieken van de Diepe Wereld. Zijn tekenstijl is sterk beïnvloed door Amerikaanse comics.

10 april 2022 om 11:00

Entree ( Inclusief koffie, thee, limonade ):