Daar is ie weer: de jaarlijkse Stekjesmarkt!

Wat ooit bijna twintig jaar geleden begon als een bescheiden markt waar (nieuwe) bewoners vooral stekjes, zaden en bollen konden ruilen is in de loop van de tijd uitgegroeid tot een gezellige en goedbezochte dag, waar van alles te krijgen is: van biologisch geteelde planten en bloemen, ambachtelijke producten zoals honing, jam, kruiden en chocola tot voorwerpen van (kunst)nijverheid. Met name is er veel informatie te vinden over groene initiatieven in Noord, stadstuinieren, gezond eten en zorg voor natuur en milieu. De traditionele ruilkraam voor stekjes, zaden en bollen ontbreekt vanzelfsprekend ook nu niet.

Kent u het Heemlandje van Buiksloot? Misschien wilt u daar meehelpen als vrijwilliger? Kent u Rookt Amsterdam van Niels Mulder (Noordoogst), die als ‘groene held’ bezoek kreeg van chef-kok Alain Caron in het programma Binnenste Buiten (uitzendingen 25 maart, 7 juli 2022).

In de kraam van Boekhandel Over het Water signeert chef-kok en schrijfster Noni Kooiman van 12.00-14.00 uur haar kookboeken, zoals Switi Sranan: de rijke Surinaamse keuken.

Melvin Stigter geeft om 13.00-14.00 een snoeicursus. Wilt u meedoen? Verzamel dan tijdig bij de Ruil- en Stekjeskraam op het kerkpleintje.

Trio Mande Foli (Jaco Benders, Albert Distelbrink en Paco Diediou) zorgen voor een prima sfeer met zang en muziek op kora, balafoon en Afrikaanse percussie instrumenten.

Dit jaar vindt de Stekjesmarkt in en voor de Buiksloterkerk plaatst op 21 april. Iedereen is van harte welkom. De toegang is gratis. Voor een hapje en drankje en een muzikale omlijsting wordt gezorgd.

In de directe omgeving kan gratis worden geparkeerd

21 april 2024 om 10:00

Entree ( ):