Beeld: Raymond Briggs

The Snowman, een sfeervolle familievoorstelling – UITVERKOCHT

De Sneeuwman gaat over een jongetje en de sneeuwpop die hij heeft gemaakt. Als de sneeuwpop ’s nachts plotseling tot leven komt, gaan ze samen op avontuur: ze vliegen zelfs naar de Noordpool om de Kerstman te ontmoeten! Na een mooi feest keren ze terug naar huis en gaat het jongetje weer slapen. En dan rijst de vraag: was het echt of was het een droom?

De film De Sneeuwman is gebaseerd op het gelijknamige verhaal van de Engelse auteur en illustrator Raymond Briggs. De film werd in 1983 genomineerd voor een Oscar in de categorie Best Animated Short Film (beste korte tekenfilm). De muziek bij de film is gecomponeerd door Howard Blake.

De Buiksloterkerk vertoont de film terwijl het Amsterdam Youth Symphony Orchestra (AYSO) de filmmuziek live uitvoert. AYSO is het jeugdsymfonieorkest van de Muziekschool Amsterdam Noord en Muziekschool Amsterdam. Het orkest bestaat uit 70 jongeren tussen 12 en 20 jaar en wordt muzikaal geleid door Peter Veenhuizen.

De film en de muziek zorgen voor mooie en gezellige voorstelling voor jong en oud. Na de film vertelt Peter Veenhuizen nog iets over instrumenten en het orkest.

15 januari 2023 om 14:00

Entree ( inclusief koffie, thee en limonade ):