Tombaz
foto: Kaan Şensoy

Ensemble Tombaz in Cabaret Oriëntal

In Cabaret Oriëntal nemen zangeres Meral Ari en haar ensemble Tombaz u mee naar het Istanbul van de jaren dertig van de vorige eeuw. Ze openen een schatkist aan virtuoze instrumentale nummers en authentieke liederen die vaak een ondeugende ondertoon hebben en handelen over liefdesgeschiedenissen en escapades in de harem van de sultans. Door de combinatie van muziek, liederen en verhalen waant u zich voor even in het oude Istanbul, een smeltkroes van culturen.

De voorstelling, in de vorm van een ‘cabaret’, ademt de oriëntaalse en internationale sfeer die zo kenmerkend was voor het Istanbul van een kleine honderd jaar geleden: een stad met een lange en fascinerende geschiedenis en een etnisch en cultureel gemêleerde bevolking. De liedjes worden gezongen in het Turks, Grieks, Armeens en Ladino: de talen die destijds in Istanbul gesproken werden.

Ensemble Tombaz bestaat uit Turkse, Griekse, Roemeense en Nederlandse musici: Meral Ari (zang), Emirhan Tuga (klarinet), Stijn Schmeddes (viool), Gabriel Barbalau (contrabas), Takis Grammatikopolous (piano) en Alper Kekeç (percussie). De musici bespelen traditionele en klassieke muziekinstrumenten.

Bekijk hier de trailer.

4 oktober 2020 om 15:30

Entree ( Inclusief koffie en thee ):