Jaarlijkse Stekjesmarkt van de Buiksloterkerk

Op zondag 21 mei , van 10 uur tot 16.00 uur, vindt de Stekjesmarkt weer plaats in en rondom het idyllisch gelegen oude dorpskerkje van Buiksloot.

Op de markt zijn biologisch geteelde planten en bloemen te koop en ambachtelijke producten zoals honing, jam, kruiden, chocola en bier. Ook zijn er voorwerpen van (kunst)nijverheid van inwoners van Noord te vinden. De traditionele ruilkraam voor stekjes, zaden en bollen ontbreekt vanzelfsprekend niet. En dat geldt ook voor informatie over groene initiatieven in Noord, stadstuinieren, gezond leven en zorg voor natuur en milieu.

Binnen staan kramen van: Bijzonder Amsterdams (keramiek, textiel, grafiek), Ron Breur (chocola), Historisch Centrum Amsterdam Noord (info), De Kruidenschool (o.a. badzout en kruidenzout maken), Yolanda Döpp en Inge van Bogerijen (edelsmeedwerk en keramiek), Boekhandel over het Water, Rens Spanjaard (geneeskrachtige kruiden van wildpluk).

Buiten zijn te vinden: Ruilkraam Buiksloterkerk (stekjes, zaden), Kwekerij De Morgen (biologische planten), Friekens bier, De Groenwinkel, Buurtgroen020 met Rainproof, Rookt Amsterdam, Mensen voor Kinderen (plantjes, zaaigoed, jam etc. ), Noorderbloemen, Kwekerij Wiering (biologische planten en kruiden), Buitengewone Varkens, Alies Natuurlijk (ecologische kringloop tuinen), De Ark (henna tekenen, Syrische koekjes).

11.00 uur  snoeicursus door Melvin Stigter. Wie daaraan mee willen doen kunnen zich rond die tijd verzamelen naast de ingang van de kerk.

14.00 uur  Remco Daalder signeert in de kraam van Boekhandel over het Water zijn nieuwste boek Stadse beestjes

Iedereen is van harte welkom. De toegang is gratis. Voor een hapje en drankje en een muzikale omlijsting wordt gezorgd. In de omgeving kan gratis worden geparkeerd. Zie bereikbaarheid per auto

21 mei 2023 om 10:00

Entree ( Gratis toegang ):
€ 0,00 ( )
Kaarten zijn te koop