LA LAWAAI – een wervelende historische revue

Theater over Miss Riboet, de vergeten superster uit Nederlands-Indië

De Indische opa van theatermaakster Elsbeth Vernout zette haar op het spoor van Miss Riboet, de legendarische artieste uit Nederlands-Indië, in de jaren 20 en 30 van de vorige eeuw. Elsbeth ging op zoek: wie was deze zangeres, danseres en actrice?

De voorstelling La Lawaai haalt met vertelkunst, zang, dans, live muziek en vaudeville het roerige levensverhaal van Miss Riboet uit de vergetelheid. Dit alles tegen de achtergrond van het afbrokkelende Nederlandse koloniale rijk en de opkomende Indonesische vrijheidsstrijd. Door haar familiegeschiedenis te vervlechten met de grotere historische context onderzoekt Elsbeth Vernout middels theater wat haar grootouders nou eigenlijk hebben meegemaakt in dit tijdsgewricht.

Met Elsbeth Vernout, Vera Kaye, Charles Halders, Ubit Iskandar, Guus Paat, Rick Pullens

Bekijk de trailer

Bezoekers van de première van La Lawaai, in Theater Dakota te Den Haag vertellen hoe ze de voorstelling hebben ervaren.

“Rake tekst, mooie verteltrant, raakt aan de huidige tijd”
Ernst Jansz

“Prachtige voorstelling met vele facetten over ons koloniaal verleden”
Frits Lambrechts

“Prachtig theaterstuk. Muzikaal, tekstueel, qua beweging, kleding, acteren en mise en scène perfect!”
Marion Bloem

Tekst Elsbeth Vernout en Selma Susanna
Regie en samenstelling Selma Susanna
Lichtontwerp Rob Goudsmit