Foto: Marlies Wessels

Maurits Fondse & Band met Inside Billy Joel

Maurits Fondse & Band brengen een ode aan de Amerikaanse pianist en zanger Billy Joel. Met 150 miljoen verkochte platen en 33 top 40-hits is Joel een van ’s werelds meest succesvolle artiesten aller tijden. Billy Joel werd in 1949 geboren in de Bronx en groeide op op Long Island, New York. Hij schreef bijzondere, bijna filosofische teksten over zijn jeugd, New York, zijn optredens in Rusland tijdens de Koude Oorlog, vaderschap en de vele vrouwen in zijn leven.

Fondse beschrijft Joels turbulente leven en haat-liefde verhouding met de muziekindustrie aan de hand van diens bekende, en minder bekende, muziekpareltjes zoals Downeaster Alexa, Summer Highland Falls, Say Goodbye to Hollywood, New York State of Mind, Lullabye, Goodnight My Angel, Leningrad en, uiteraard, She’s Always a Woman. Daarbij vertelt hij de nodige anekdotes.

Maurits Fondse heeft al een indrukwekkende en veelzijdige carrière achter de rug van muzikaal leider van Kinderen voor Kinderen en musicals als Willem Ruis, Dansen met de Vijand en Soof tot begeleider van Freek de Jonge. Sinds 2018 heeft hij eigen theatervoorstellingen, en – met partner en zangeres Britta Maria – programma’s als ‘Serge Gainsbourg Forever’, ‘Chansons van Schoonheid en Troost’, ‘Huiswaarts’ en ‘Aznavour mon Amour’.

De band bestaat uit Jaro Bellekom (bas), Roy Dackus (drums) en Jelske Hoogervorst (sax)

De publieksreacties op Inside Billy Joel zijn zijn bijzonder lovend: “Het was geweldig!” (radio dj Henkjan Smits), “Eén van de hoogtepunten van mijn theaterjaar” (Carel Helder, programmeur Torpedo), “Geweldige avond” (componist/pianist Ruud Bos).

15 mei 2022 om 15:30

Entree ( Inclusief koffie en thee ):