Foto’s: Ben Deiman en Marco Borggreve

Schubert Kwintet met topcellist Anton Spronk

Openingsconcert van de Concertserie van ‘Vespucci Quartet & Friends’

Het Vespucci Kwartet bestaat al 13 jaar en speelde klassiek hoogstaand strijkkwartetrepertoire in vele concertseries in Nederland en daarbuiten. Vandaag brengen ze het openingsconcert van hun eigen concertserie.

Het gezelschap bestaat uit topmusici die in de grote orkesten spelen. Zo is 1e violiste Lisanne Soeterbroek 1e concertmeester van het Antwerp Symphony Orchestra en cellist Douw Fonda co-aanvoerder van het Nederlands Philharmonisch Orkest in Amsterdam. Het kwartet was veelvuldig te horen op Radio 4 en bracht twee CD’s uit.

Cellist Anton Spronk is nationaal en internationaal een veelgevraagd solist. Recent stond hij nog in de halve finale van het Koningin Elisabeth Concours in Brussel.

Met dit openingsconcert willen de musici het kamermuziekrepertoire van Schubert en Smetana laten schitteren in Amsterdam Noord, waar twee leden van het kwartet al 10 jaar wonen. Dat genre is zelden te horen in dit deel van Amsterdam. Het kwartet heeft er bewust voor gekozen om deze composities te presenteren in de Buiksloterkerk, een monumentale ruimte met prachtige akoestiek, ruim, licht en intiem, waar deze muziek goed tot zijn recht komt.

Dit is een gastoptreden.
Voor meer informatie: www.vespuccikwartet.nl

18 september 2022 om 19:30

Entree ( ):
€ 4,00 ( Stadspas groene stip )