Foto: Merlijn Doomernik

Something about Sanna presenteert nieuw album (groovy jazz)

Sanna van Vliet (zang, piano) brengt swingende jazz met een aanstekelijke funky groove. Ze treedt vandaag op met  twee andere gerenommeerde spelers uit de Nederlandse jazzwereld: Sven Schuster (bas) en Joost Kesselaar (drums). Dit trio onderscheidt zich door eigen composities en arrangementen, een uniek eigen geluid en persoonlijke verhalen. Er is spontaniteit, ruimte voor muzikale wendingen en interactie met het publiek. Ze hebben als trio gespeeld op toonaangevende jazzpodia en festivals zoals het North Sea Jazz Festival 2019. Vandaag presenteren ze hun nieuwste CD: Something about Time

Sanna van Vliet is vooraanstaand jazzzangeres met een mooi timbre, prima dictie en timing, maar ook een begenadigd pianist en arrangeur, componist en docent. Na haar opleiding aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag toerde ze de hele wereld over van Zuid-Korea, Zweden en Polen tot aan de Azoren en werkte samen Nederlandse jazz grootheden als John Engels, Ruud Jacobs, Wouter Hamel en Cees Slinger.

Sven Schuster, bassist, arrangeur en componist werd geboren in Duitsland en opgeleid aan de Oostenrijkse Hochschule für Musik en het Conservatorium in Hilversum. Hij werd vaste bassist in de huisband van Mijke’s Middag Live op Radio 6 en bandleider van het Shooster Quartet en de Amstel Bigband. Zijn stijl wordt getypeerd als warm en melodieus.

Joost Kesselaar geldt als een van de beste jazzdrummers in Nederland. Na zijn afstuderen aan het Haags Conservatorium vervolgde hij zijn opleiding bij Jeff Hamilton in Los Angeles en New York en speelde met toonaangevende musici.

Entree studenten: € 10,00

30 oktober 2022 om 15:30

Entree ( Inclusief koffie en thee ):