Foto: Lotte Ruules

Troostconcert met Nynka Delcour

Een Troostconcert is een steuntje in de rug voor iedereen die iets of iemand heeft verloren. Een veilig en warm muzikaal bad van samen zingen, toegezongen worden en stil zijn. Rouw en verdriet kennen veel gezichten. Het kan gaan om iemand die is overleden, over het verlies van een baan, huisdier, geboorteland, of gezondheid. Samen zingen brengt troost, verbinding en geeft letterlijk lucht aan verdriet.

Zangeres, theatermaker, zangcoach en stembevrijder Nynka Delcour zingt met pianist Rob Stoop, multi-instrumentalist Martin Kuipers en celliste Eva van Poll bestaande liedjes van bijvoorbeeld Eric Clapton en Toon Hermans, afgewisseld met eigen liedjes en mantra’s. Mantra’s zijn herhalende melodieën en teksten met een diepere betekenis, die makkelijk mee te zingen zijn. Het publiek wordt regelmatig uitgenodigd om mee te zingen of te neurieën en gevoelens zo een stem te geven. Na een mantra volgt een korte stilte zodat de mantra nog even na kan werken.

Het concert gaat over thema’s van verlies tot verdriet naar rouw. Nynka vertelt over haar eigen ervaring met rouw in haar leven, en hoe samen zingen geholpen heeft om het een plek te geven. Zingen, zuchten en klagen liggen volgens Nynka dicht bij elkaar. Niet zeuren maar echt je beklag doen, kan enorm opluchten.

Het concert begint om 15.30 uur en duurt tot ca. 16.45 (zonder pauze).

25 februari 2024 om 15:30

Entree ( inclusief koffie en thee ):