Foto: Tineke Jonkman

Twiet! door Theater Poppekus (3+)

Deze voorstelling gaat over het jonge vogeltje Twiet dat te laat geboren wordt.

Mamavogel heeft namelijk het leggen van haar ei uitgesteld tot het najaar i.v.m. de corona-crisis. Dat leek haar een goed plan, maar ze was even vergeten dat het in de herfst al snel kouder wordt en dat na de herfst de winter komt. En vóór de winter moeten zij vertrokken zijn, want zij zijn TREKvogels!

Kan Twiet de kou trotseren? En leert ze op tijd vliegen? Ze moet immers mee met haar moeder op de trektocht………

Gaandeweg leert ze heel veel over zichzelf en andere ‘rare vogels’. Het valt niet altijd mee, maar gelukkig staat het vogelhuisje waarin Twiet is geboren in de tuin van de oma van Pim. Pim is graag bij oma en komt elke dag even langs. Hij steekt graag de helpende hand toe.

Deze voorstelling van Theater Poppekus van Tineke Jonkman is boeiend voor kinderen vanaf 3 jaar. Ook de oudere kinderen en (groot)ouders kunnen volop genieten door grappige en educatieve elementen. Zo staat er een oude wijze boom in het decor die de situaties voorziet van een spreekwoord of gezegde. Door het spel, decor en de liedjes heeft het publiek al gauw alleen oog voor de poppen en wordt de speler erachter vergeten.

De voorstelling begint om 11.00 uur en duurt ca. 40 minuten. De kerk is open vanaf 10.30 uur.

19 februari 2023 om 11:00

Entree ( Inclusief koffie, thee, limonade ):