Foto: Wim Selles

VIVE PIAF!

Nadja Filtzer brengt een ode aan Édith Piaf (1915-1963), de legendarische zangeres van het Franse lied. De voorstelling vertelt het turbulente levensverhaal van Piaf, geboren als Édith Giovanna Gassion, die op haar vijftiende begon als straatzangeres en binnen de kortste keren de weg naar de theaters vond en wereldberoemd werd.

De onweerstaanbare levenslust en het vurig temperament van het meisje met de bijnaam môme piaf (kleine mus) klinkt door in de gloedvolle vertolking van nummers als ‘Padam Padam’, ‘Rien de rien’ en ‘la Vie en Rose’, maar ook in eigen Nederlandse vertalingen en minder bekende juweeltjes.

Nadja Filtzer zingt naast Franse chansons ook Braziliaans, Latin en jazz en treedt op met de voorstelling Zwervend Hart over haar Mexicaans-Joods-Oekraïense roots. Ze wordt begeleid door de virtuoze pianist Kees Post en Nicolaas Duin op accordeon. Met Post won ze in 2009 de publieksprijs van Concours de la Chanson 2009 – Alliance Française. Nicolaas stond op het podium met artiesten als Loes Luca, Bob Fosko, Willeke Alberti, Yentl & De Boer, Danny de Munk en Henk Poort.

Trailer Youtube

Recensies

‘Nadja, de Piaf van de 21e eeuw! …alsof Édith Piaf uit de dood is herrezen …..’ (De Gelderlander)

‘Franse zanglegende herleeft in ‘Vive Piaf’ (Noord Hollands Dagblad)