Vrijheidsmaaltijd 5 mei 10.00-16.00 uur

Kom naar de Vrijheidsmaaltijd in de Buiksloterkerk! Bij vrijheid hoort dat je je thuis voelt bij de mensen in je buurt, op je werk of op school. Tijdens de maaltijd kun je buurtgenoten leren kennen. Dat maakt het makkelijker elkaar te respecteren, ook als je heel verschillend bent. Er is de hele dag veel te doen voor kinderen en volwassenen en er is veel lekkers te eten en te drinken.

Laten we elkaar vertellen over dingen die we leuk of verdrietig vinden. Over dingen die we belangrijk vinden of waar we om kunnen lachen. Je kunt zelf verhalen vertellen en luisteren naar de verhalen van anderen. Je kunt knutselen, naar muziek luisteren of filmpjes bekijken.

Wereldreiziger Chris Keulemans vertelt over zijn reizen. Hij schreef daarover in 2021 een boek: ‘Gastvrijheid’.

– Alles is gratis –

De Vrijheidsmaaltijd is een samenwerking van Podium Buiksloterkerk, Dock, Huis van de Wijk, OBA, Stichting Warm Welkom, Diaconie Noord (De Ark), Stichting Sham, Historisch Centrum Amsterdam Noord (HCAN).

Programma:

• 10.00 uur Vredeslied voor de kerk met de Accu Fanfare en Banne Mascotte         [ Partituur] –  Zing mee!
  • 10.15 uur Optocht achter de fanfare (voor route zie hieronder)
  • 11.00 uur Kerkdeur open, Eritrese koffie etc., knutsel workshops
  • 12.00 uur Voordracht Chris Keulemans
  • 12.30 uur Wereldbuffet, op=op!
  • pianobegeleiding Cor van Melle
  • 14.00 uur Verhalentafel, interviews HCAN, knutsel workshops
  • 15.30 uur Optreden jeugdbands van de Amsterdamse Muziekschool Noord
  • 16.00 uur Einde programma Buiksloterkerk + start voetbaltoernooi op het Rode Plein bij ’t Kofschip (Overslag 7) in Banne Noord

Route optocht achter de Accu Fanfare

10.15 uur : Vertrek op pleintje voor de kerk> via Buiksloterkerkpad naar Pinasstraat, aan het eind naar rechts (viaduct Schepenlaan) en een ronde maken op het Koopvaardersplantsoen.

Terugweg via Tjalkstraat (nr. 19 Weggeefwinkel) en Klipperstraat (nr.81 Buurtkamer De Klipper), viaduct Schepenlaan en linksaf Pinasstraat naar de Buiksloterkerk.

Huis van de Wijk de Banne

5 mei 2023 om 11:00