We worden honderd!

Literaire avond met Hedy d’Ancona, Humberto Tan en Marjon Bolwijn

Radio-en televisiepresentator, journalist, schrijver en fotograaf Humberto Tan fotografeerde en interviewde honderd mensen van honderd jaar en ouder over hun gelukkigste momenten, grootste angsten en diepste dromen. Het resultaat is een prachtig boek met de titel “Morgen gaat het beter”. Het schetst een intrigerend tijdsbeeld van de afgelopen eeuw. Vanavond vertelt Humberto over het ontstaan van dit boek, ondersteund met geprojecteerde beelden.

Ook Volkskrantjournaliste Marjon Bolwijn verdiepte zich in levenservaringen van honderdjarigen als getuigen van grote gebeurtenissen en veranderingen in de afgelopen eeuw. In hun leven moesten ze vaak allerlei tegenslagen overwinnen. Maar als er iets opvalt aan wat ze in de interviews met Marjon vertelden, dan is het hun veerkracht, levenslust en optimisme. Hun verhalen in het boek “Levenslessen van honderdjarigen” inspireren en helpen relativeren.

Tegen de achtergrond van die persoonlijke verhalen spreekt Marjon Bolwijn vanavond met de ‘for ever young’ (maar nog lang geen 100-jarige!) feministe, sociologe, politica en schrijfster Hedy d’Ancona. Hedy schreef “Vrolijk verval” en “Kouwe kermis” over haar eigen ervaringen met ouder worden.

Muzikale omlijsting wordt verzorgd door de veelzijdige Clous van Mechelen (muzikant, componist en liedjesschrijver), bekend van samenwerking met artiesten als Tol Hansse, Wilm T. Schippers en Paul Haenen.

De avond wordt georganiseerd in samenwerking met Boekhandel van Noord. Na afloop zijn bovengenoemde publicaties te koop, desgewenst gesigneerd.

De voorstelling duurt 2,5 uur (inclusief een pauze).

23 februari 2023 om 20:00

Entree ( inclusief koffie en thee ):
€ 10,00 ( Vrienden Buiksloterkerk en Vrienden van boekhandel van Noord )