Over ons

De Buiksloterkerk werd in 1609 gebouwd door de Nederlands Hervormde Gemeente op de plek waar voorheen een kapel stond. De kerk kreeg zijn definitieve vorm in 1710 en fungeerde tot 1980 als kerk voor de Nederlands Hervormde Gemeente. Toen de kerk wegens bouwvalligheid niet meer voor kerkdiensten geschikt was, droeg het kerkbestuur het eigendom in 1992 over aan Stichting Buiksloterkerk. De stichting was enkele jaren daarvoor opgericht door omwonenden die zich het lot van de kerk aantrokken. Het belangrijkste doel van Stichting Buiksloterkerk was – en is! – de instandhouding van het gebouw.

Cultureel en sociaal
Dankzij de inspanningen van Stichting Buiksloterkerk werd de Buiksloterkerk in 1995 volledig in oude luister hersteld. Sindsdien is de kerk een sfeervolle ontmoetingsplek en podium voor cultuur in Amsterdam Noord. Kijk voor meer informatie over het gevarieerde culturele en sociale programma naar de agenda pagina op deze website.

Vrijwilligers en Vrienden
Stichting Buiksloterkerk kan zijn werk doen dankzij subsidies, donaties en de inzet van tientallen vrijwilligers. Draagt u de Buiksloterkerk en/of Stichting Buiksloterkerk een warm hart toe en wilt u een bijdrage leveren?
Dat kan op verschillende manieren, als vrijwilliger of als vriend/donateur.

Verhuur
De Buiksloterkerk is een intieme en sfeervolle locatie en daarom bij uitstek geschikt voor concerten, huwelijken, uitvaarten, familie- of bedrijfsfeesten. Lees meer over de mogelijkheden en met wie u contact kunt opnemen om uw wensen nader te bespreken.

We hopen u binnenkort (weer) te mogen verwelkomen in onze prachtige kerk.