Foto: Claudia Otten

Britta Maria presenteert Aznavour mon Amour

In Aznavour mon Amour bezingt Britta Maria het rijke oeuvre van zanger, componist en tekstschrijver Charles Aznavour. Tussendoor vertelt ze over zijn levensloop als kind van Armeense vluchtelingen in Parijs tot internationaal gelauwerde artiest. De chansons zijn in het Frans en een enkele in Nederlandse vertaling. Ze worden begeleid door Maurits Fondse (piano, zang), Oleg Fateev (accordeon) en op percussie Simone Sou (zie foto). De voorstelling is een ode aan de onvergetelijke muziek en het engagement van Aznavour.

Britta Maria studeerde jazz en lichte muziek en groeide – mede door haar Franse familie – op met het Franse lied. Sinds 2013 maakt ze voorstellingen met Maurits Fondse en Oleg Fateev, zoals het veel geroemde Chansons van schoonheid en troost.

Maurits Fondse is een veelzijdig pianist en singer-songwriter. Hij is de vaste begeleider van Freek de Jonge en schreef o.a. de muziek voor de musical Dansen met de Vijand. In oktober 2019 speelde hij met veel succes De Story of Billy Joel met zijn eigen band in de Buiksloterkerk.

De in Moldavië geboren accordeonist Oleg Fateev begon zijn carrière in 1996 als straatartiest in Amsterdam. Zijn talent werd snel ontdekt, waarna hij begeleider werd van het dansgezelschap van Krisztina de Chatel en van solo-artiesten als Herman van Veen, Robert Long, en Nynke Laverman. Hij heeft zich ontwikkeld tot componist, arrangeur en dirigent van verschillende theatergezelschappen en heeft inmiddels in heel de wereld opgetreden.

Simone Sou                Beeld: Karla Hoffman

Bekijk hier de trailer

5 september 2021 om 15:30

Entree ( Inclusief koffie en thee ):